Jak sprawdzić stan przekładni zębatej.

Utworzono: 2017-12-18
Ostatnia aktualizacja: 2018-02-26
Liczba odwiedzin posta: 594

Ostatnio klienci bardzo często pytają nas, jak prawidłowo zdiagnozować uszkodzoną przekładnię w szlifierce kątowej, kiedy jest ten ostatni dzwonek na wymianę tego podzespołu. Najczęstszym objawem uszkodzonej przekładni jest charakterystyczny zgrzyt podczas pracy urządzenia wynikający z „przepuszczania” lub „ślizgania” się przekładni. Efektem jest wyraźny spadek obrotów na wrzecionie lub całkowite zatrzymanie pracy urządzenia.Za przykład posłużyła nam szlifierka kątowa z linii niebieskiej Bosch GWS 20-230 JH.
Aby sprawdzić czy konieczna jest wymiana przekładni należy:
- zdemontować pokrywę przekładni
- oczyścić koła zębate z nieczystości (smarów)
- ocenić stan przekładni
Jeśli przekładnia wygląda tak, jak na zdjęciach poniżej, to znak, że trzeba ją wymienić. Stępione lub ukruszone fragmenty zębów uniemożliwiają pracę urządzenia. Dla prawidłowego działania zaleca się wymianę obu kół zębatych.
Bardzo ważnym elementem jest podkładka dystansowa, poprzez którą można niwelować, bądź regulować luz pomiędzy współpracującymi miedzy sobą zębatkami. Należy również pamiętać o zastosowaniu odpowiedniego smaru przeznaczonego do smarowania przekładni zamkniętych.







 


Powrót


Dodaj komentarz